Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Sandra - 22 januari 2014 21:32

  Tog lokalbussen in till kalix och gick till sjukhuset där ja satte mig på en bänk (var där 50min innan bokad tid) då ja kollar upp står en Nina framför mig, lika rund och go om magen som mig ;) Hon är 9dagar "efter" mig i graviditeten :) Vi surra om våra graviditeter och bebisar, se satte vi oss i varsin rullstol och prata :) Var trevligt att träffas sådär spontant. Träffade även min gamla psykolog som var jätteglad för min skull och önska mig lycka till :)

Sen var de dags för min spruta, ett snabbt och smärtfritt stick så var jag skyddad mot säsongsinfluensan :) Då jag var klar mötte jag även en kollega och vän Marietta med sin tvillingtjejer, han med en kram och snabbt surr så kom svärmor och svärfar och plocka upp mig och körde mig hem :) Då jag börja pyssla i barnkammaren igen, vek alla kläder i högar, byxor i en hög, långärmade bodys i en, sparkdräkter i en osv.. La även fram beskrivningen för HLR på spädbarn så den finns i närheten för säkerhetsskull! Har gått den utbildningen 2ggr via jobbet också så man vet hur man gör på spädbarn. Det känns lite tryggare då man övat på dockor osv.. Sen hängde jag upp två vita spetslängder som jag haft i mitt flickrum som liten, hade bara bruna panellängder där så blev ett lyft med spetsen :)

Sedan gjorde man middag så gubben o melwin behövde bara "hugga in" då de kom hem :) Sen ringde Nadja, ännu en gravid vän som ja umgåtts med från och till i 10år nu! Längtar så till hon kommer upp i sommar med sin bebis (hon bor i stockholm nu) Var trevligt att få surra med henne!
Nu sitter ja i soffan och kollar film, melwin sover och gubben tränar fotboll! Haft en fin dag då man träffat och fått surra med många viktiga personer i mitt liv! Från gammal granne/vän, psykolog, kollega/vän, svärmor&svärfar, gammal nära vän, sambo, bonusson osv! Kärlek på er
Tack o hej!

Av Sandra - 22 januari 2014 08:47

Japp då var vi där.. 39dagar till BF (nu börjar ja bli "tjatig" men då man är nere på 30talet dagar kvar känns de plötsligt så nära! 30dagar e ju bara en månad!!(SÅ känns det). Var hos min BM igår, mitt järnvärde har ökat igen (127), de var skönt! Mitt SF mått (livmodernsstorlek) var 32cm och bebis hjärtljud har gått från 147 till 145slag/min. Huvudet är neråt så ska slippa vändning, dock inte fixerat (nerkilat) än. Bebis var lika envis och vild som vanligt då BM klämde, kände och lyssna ;) Hon fick hålla fast bebis för att få lyssna ordentligt och inte utan protester! Då ja va hos BM tog jag upp om vaccinet, hon sa att hon rekomenderar att man tar det som gravid o att gravkda har lungkapacitet på bara 60% (inte konstigt jag flåsar för minsta lilla) och får man influensan på det kan man hamna i respirator! Och de vill man INTE ha då man snart ska föda! Så bokade tid igår och fick en tid för sprutan i efm. Ska även skydda bebis mot influensan då h*n kommer ut :) Många är skeptiska mot vaccin som gravida men är ju inte för skoj skull de är gratis för just gravida och pensionärer då de är viktigaste målgrupperna! :p

Nåja igår efm kom pappa hit med sin gamla spjälsäng! Vilket betyder att den är 53år gammal, så började dammtorka och smörja in den direkt och kunde inte låta bli att bädda i den också! Nu ska ja bara fixa dit en fotölj som ja kan amma i, en matta, ny lampa och sänghimmel.. Även vägghyllor då jag vill hålla golvytorna tomma så h*n inte når att slita ut allt sen ;) Men blev jättenöjd med sängen, den var blek och torr i träet men blev som ny efter lite kärlek ;) Sen är spjälorna bara som en ram man kan lyfta ur sen då de ej behövs och sängen är "växasäng" så kan dra ut den längre då de behövs ;) Och tycker de är riktigt smart då man kan fälla ner ena grinden! Sjukt nöjd tjej!

Inatt har ja fått fundera på om jag sovit eller legat vaken då jag klivit upp för toabesök.. Jag vet inte om ja sovit eller legat vaken men känner mig riktigt trött! Vet att ja sovit lite iaf då jag drömt en dröm.. Drömde att vi fick en flicka, men att det var Milton som "återfötts" :O De var helt sjukt och bebisen såg ut som honom fast utan "snilli" såklart.. Vaknade kallsvettig och förvirrad.. Ingen kan ersätta min gosse och vet att han aldrig "kommer tillbaka". Men vet att han finns, med mig, inom mig förevigt.

Legat vaken i sängen från 06 till 08 då ja bestämde mig för att ge upp försöket om att försöka somna om.. Men känns som att jag sovit 1-2timmar bara. Nu har ja druckit te och ätit rostade mackor med ost och kollar på nyhetsmorgon.

De var vad jag hade att säga! Tack för mig :)

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards