Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sandra - 18 oktober 2011 19:31

Sitter hos min broder och dricker kaffe! ;D


Har faktiskt inte mkt att skriva. Tagit de lugnt hela dagen :)

Igår var jag med min bror, Lea å Lovisa dom kom till mig i stan. Vi käkade ute de var trevligt!


Nej kommer inte på nå mer att skriva..

Bm nästa tisdag, ska bli spännande inte varit där på ca 5veckor ;o

Jaa, sen efter mitt UL. 


Ha de gött! :)

Av Sandra - 13 oktober 2011 16:31

Det är väl vad som hänt sedan senast.. Är nu i vecka 24. Jag och pojkvännen gjorde slut för att han var inte mogen och han föredrog att dricka öl än att sitta hemma å mysa me mej. Men vi gjorde slut i mitten av Juli, och jag bestämde mig för att behålla efter att vi gjort slut.. För först var ja osäker på hur ja skulle göra, mådde väldigt dåligt, visste att oavsett hur jag gör så kommer det bli tufft. Men bara tanken på abort gav mig ångest..


men en dag sa ja till min pojkvän att han e ju inte mogen å jag kommer inte klara mig utan honom så jag bestämde mig motvilligt för en abort.. Jag ringde till barnmorskan.. Men hon var på semester och skulle komma tillbaka 2veckor senare.. Dom där 2 veckorna gick, och jag hade nästan glömt att jag var gravid och var helt plötsligt i vecka 14. Dom 12 första kritiska veckorna hade passerat.. Det gjorde att jag verkligen inte ville ta bort barnet, för nu var det ett barn i mina ögon och jag började känna symptom som ömma bröst, illamående osv.. Det var inte längre en geleklump.. Jag hade aldrig förr varit gravid, och aldrig varit med om abort.. Men vet många som gjort abort, dom säger att "idag skulle ja ha haft en son/dotter på 3 år" mitt barn skulle ha haft ett syskon.. Osv. Och bakom dom tankarna finns nog lite ångest man måste leva med resten av livet.. Man tog bort ett barn..


Min pojkvän festade mkt under sommaren och sen gjorde vi slut. Jag bestämde mig då samma dag för att jag behåller barnet, nu e de mitt barn, mitt beslut och mitt liv det handlar om! Och ultraljudet sa att det anländer en liten pojke den 6februari och jag längtar! <3 Och jag har underbart bra stöd av familj och vänner och jag har inte gråtit eller varit rädd en enda gång för att vara ensam mamma. Har bara känt mig stark, fast jag har massa hormoner i kroppen :)

Så jag gjorde rätt beslut på helt egen hand. Jag mår kanonbra och har ingen ångest ;D 


Nåja.. Nu e jag hos min far, vi ska grilla älgkött å äta potatisgratäng :)


Ha det bra! Puss o kram.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards