Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Sandra - 1 januari 2014 23:13

Av 2014 har nu passerat! Suttit/legat uppe i varagsrummet hela dagen framför filmer. Inte gjort mycket mer än så idag, diskat och tömt diskmaskinen och ätit såklart..

Jag såg att jag nu har 60dagar till BF och nästa tisdag har jag BM/hjärtljud och onsdag UL, är moderkakan än i vägen så blir det snitt om ca 46dagar (v.38) då.. Så börjar känna mig lite stressad! Måste ta min rumpa till pappa och hämta min BBväska, och till gammelgården i lägenheten och hämta babyskyddet, barnvagnen, babysittern mm.. Behöver även inhandla lite saker än, tur jag har stenkoll på vad som behövs! Behöver bara få "tummen ur.." som sagt! Har ikväll plockat fram könsneutralakläder till BB väskan iaf! Så jag har det klart. Sen kanske man får veta kön nästa vecka då kan innehållet ändras lite ;) Men de bör inte kunna ta fel på kön då man gör UL i v.33 (32+2) Däremot kan de vara trångt att kunna se.. Nåja jag längtar dit oavsett kön eller om det blir snitt! Bryr mig inte så länge bebisen mår bra :)

Nu har jag krypit ner i sängen och ska läsa deckaren gubben köpte åt mig "Mörka platser".
God natt, hoppas ni haft en bra början på året!

Av Sandra - 1 januari 2014 14:18

Hade ett lugnt och trevligt nyårsfirande! Känns så skönt att fått slippa se eller höra på en enda full människa faktiskt! Visst drack "herrarna" här igår men de höll sig städade och till bara NÅN enstaka öl, ingen berusning :) Jag drack en flaska alkoholfritt vin och 2 alkoholfria öl..

Kvällen började med att Marko och Tova kom med lilla Charlie (10mån gammal) och åt med mig, gubben och Alle (gubbens lillebror). Vi åt jättegod marinerad fläskfile och Markos egna pottogratäng! Sedan kolla vi lite tv innan vi åt efterrätt :Vaniljglass, choklad sås och stekta/friterade bananer! Super gott!! Efter det tog vi fram sällskapsspel "Absolut överrens" där man ska vara i par och tänka likadant sedan "Ska vi slå vad" där man satsar pengar på vad en annan spelare kan klara av att göra :) Sen trilla de in mer folk, Gubbens kusin Nancy med sin sambo och svägerskans sambo anton, de hade med sig 3hundar.. Så nu var vi 2gravida, en bebis, 4hundar, 2katter, 6killar varav 2 pappor och en blivande, och en "mamma". Såklarta tt det blev lugn kväll då, men ack så trevlig! Ingen av djuren brydde sig speciellt om tolvslaget! Candela var dock den enda vi hade med oss ut under tolvslaget.. Hon kunde inte vara mindre brydd! Nosa och rulla i snön och satte sig och bajsa mitt under tolvslaget.. Gubben utbrast -Candela är först med att bajsa 2014!! Haha.. Nåja då är hon ju också en hund med superduper psyke, bättre hund finns inte! Synd bara att hon börjar bli uppåt åren :( <3 Vi hade inte köpt några raketer, utan vi "snålkikade" ;)

Efter tolvslaget åkte marko, tova och lill charlie hemåt.. (charlie hade sovit några timmar och var absolut inte vaken hela kvällen, utan han vaknade vid tolvslaget) Vi gick in och fortsatte med sällskapsspel och snacks ett tag till.. Efter alla farit låg jag och gubben och mös i soffan, han höll handen på magen och vi båda njöt och var glada över vår bebis som härja i min mage :) Sedan var det sängen vid 03:30 kanske..

Inatt har jag vaknat 4-5ggr och haft världens obehagligaste sendrag i vaderna! Usch vad ont det gjorde och jag fick nästan panik.. Helt nyvaken och det kändes som att någon tröck stenhård med sina händer runt mina ben.. och att vadmusklerna skulle hoppa ut genom min hud!

Nåja då vi klev upp plocka vi ihop efter igår, tog en kaffe i soffan och nu spelar gubben NHL spel med Jimmy :)

Det var det! Tack för 2013 och nu ser vi framemot detta 2014, de är ju ny dag, ny månad och nytt år idag! Ha det bäst!

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards