Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Sandra - 7 januari 2014 22:17

Idag sov man rätt länge.. Man somnar ju först vid 02-03 om nätterna nu då gubben vart ledig flera veckor och vi har kollat film osv till mitt i natta! Igår blev vi hungriga 01 och gjorde korvmackor och te. Sedan vaknar jag varannan timma 04, 06, 08 och kliver upp vid 11 ungefär..

Idag tänkte jag göra ett försök att somna tidigare så lämnade soffan och filmtittandet och gick ner i sängen. Har borstat tänderna, rengjort ansiktet, tagit på "natt tshirt" och bytt trosor (gör det varje morgon OCH kväll) Tänkte att jag kanske somnar bättre med boken. Fast vet ju att gubben kommer snart och slår på en film här inne (han kan inte eller vill inte sova utan en film) och jag vill sova tyst och mörkt.. Brukar sluta med att jag vrider o vänder på mig till han somnat så jag kan slå av tvn för att själv sen kunna somna. Ibland somnar jag med och då slår jag av tvn då jag gör toabesök på natten.
Ointressant kanske men så är våra kvällar/nätter, haha..

Idag har jag dammsugit huset, älskar då det är nydammsuget! Luften i hela huset känns renare, hemmet känns "nyare" och mattorna känns mjuka och luftiga! :) Sen var jag till barnmorskan, min "svåger" (tommys bror) körde mig, även han fick komma in och lyssna på lillhjärtat som hade hicka fick vi höra ;) H*n hade hjärtslag på 147 även denna gång, magen hade vuxit 3cm (var nu 30cm), mitt blodtryck var på 128 (lågt som vanligt) och bebis ligger rätt högt vid mina revben med ben/rumpa. Huvudet neråt men ej fixerat (fast).

Sen då man kom hem gjorde jag spagetti och köttfärssås för då var det middagstid! Gubben har skött disk och tvätt idag :)

Nåja nu varva ner med boken! Imorgon är en ny dag, en dag då vi får se vår skatt igen! Var ju nu 14veckor senast, ska bli så kul o få se hur h*n ser ut nu och hur stor h*n är! Och kanske även få veta om h*n är en tös/pojk! Men viktigast av allt om moderkakan flyttat sig dit den ska vara! <3

Godnatt allihopa! :)

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards