Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Utveckling

Av Sandra - 4 mars 2014 18:30

Allt går framåt med Kimberly. Hon är en snäll bebis som inte gör mycket väsen av sig, hon är nu 12dagar gammal och jag har aldrig hört henne skrika/gråta i sin säng. Hon kan ligga där själv och sprattla och titta nöjt. Ingen bebis man måste vagga till sömns eller bära runt på hela tiden och hon sover i egen säng hela nätter. Hon äter rätt regelbundet om kvällar/nätter. Vid 20,23, 03, 05 och 08 ammas hon för att somna om igen direkt efter och då lyfter jag bara ner henne i sin säng igen.

Mina bröst är inte längre sprängande hårda, ömma eller tunga längre. Amningen gör inte de minsta ont mer! Det känns som en lättnad! Att jag bet ihop och klara "första fasen". Hon blir mätt på "bara" mig.

Hon har nu fått längre vakenperioder och har mer öppna ögon och är mer "med". Hon har dock ännu sin nästäppa vilket tydligen är helt normalt, hon ömsar mkt hud också på kroppen så får smörja med babyoljan morgon och kväll.

Igår var vi på BVC och hon går upp som hon ska och hon på bvc fråga om amningen kom igång redan på BB då hon inte gick ner så mkt de första dygnen som de brukar. Så fick då berätta att ja haft läckande bröst sen grvidvecka 17 redan ;p Nåja hennes navel hade helat fint, hon hade fin vikt, fick även höra att hon va söt och hade fint men ovanligt namn som sköterskan aldrig hört tlas om förr ;)
Jag stoppade även hennes namn och födelsedatum upp i "födelseträdet".

Igår inhandla jag även en sänghimmel av min vän marietta som jag var och träffa på morgonen igår. Sedan köpte jag amningskoppar som samlar upp mjölken av de bröst som inte ammas för stunden då de också får utdrivningareflex så jag slipper ligga i en mjölkpöl, haha! ;D smart uppfinning! Köpte även en tutte som damen gillar, en som är 0-2mån och platt i nappen. Så hon inte får mig som snuttetutte.. De andra tuttarna har hon bara tappa ur mun så fort hon fått in en. Då hon ammas somnar hon med tissen i mun och suger fast igen om man tar bort hon så då får hon tutte istället som utbyte ;) Men har inte så stor lust att vänja henne vid att måsta somna med tutte.. Nåja får se hur de går..

Idag har vi varit på sporthallen så Melwin fått leka av sig och Kimby sov hela tiden fast ungar skrek rätt hej vildt därinne! :) Sen åkte vi och handla och sen gjorde vi taccos och jag fick en semla till efterrätt. Nu är gubben på fotbollsträning och gumman har just ammats och ligger och snarkar. Hon vaknar nog till vid 20 för kvällsmålet och då får hon babyolja på kroppen och ny blöja samt pyjamas som vanligt :)

Nej nu kom hennes faster förbi så ska gå och se va hon säger.

Förresten fick vi 8kattungar här om dagen. Båda våra kattjejer födde samma morgon tillsammans. Nu ammar dom ungarna tillsammans och byter av varandra i "barnpassningen". Sen är de färdigt och de ska steriliseras ;p Men söta är bebisarna! Så nu är vi 10katter, en hund, en bebis, en pappa och en storebror och jag. TUR vi har HUS!

Det var det ;)
Bjuder på bilder.
Sänghimeln, jag 10dagar efter FL, Kimby och kissebebisar.

 
 
Mikaela

Mikaela

5 mars 2014 13:36

Så söt hon är, din fina tös! Skönt att allt fungerar bra! :)
Kram

http://familjeniingenstans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards