Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Sandra - 5 januari 2014 22:49

Hockeyn gick åt fan.. Nåja man ska väl vara glad över silver!? Jag gick ner och skulle mysa med katten efter första perioden.. Vakna på en blöt kudde 45min senare! Jösses vad jag börjat dregla nu, haha de är ju lite äckligt tycker jag :/

Nåja blev utmanad av en gammal klasskompis att göra 20fakta om mig, så lägger den här också :)

1. Hatar småspindlar, tror de ska lägga ägg i/på mig.
2. Lovar aldrig något om jag inte är säker, då jag vet hur det känns att bli sviken.
3. Min dröm är att bli djurskyddsinspektör, men kommer nog inte orka plugga igen.
4. Jag har en "bucketlist" i mitt huvud på vad jag vill se/göra innan jag dör.
5. Jag vill ha 2 egna barn i jämn ålder.
6. Jag avskyr skräpiga mattor och då det är för mycker saker på bordet blir jag irriterad.
7. Jag tänker alltid det värsta, så jag ska slippa bli så besviken..
8. Förut var jag jättepositiv, såg framåt och planerade en massa för framtiden. Nu tar jag en dag i taget.
9. Har bestämt mig för att en dag SKA jag ha häst igen. Helst på egen gård!
10. Gråter väldigt lätt om jag känner mig sviken eller "glömd". Men inte då jag gör illa mig.
11. Är strukturerad och var sak har sin plats i hemmet, är som en robot och plockar saker till sin plats om de ligger "fel".
12. Sneda dukar och tavlor får det att klia i fingrarna! Fixar sånt även hos andra och om det är någonstanns jag är för första gången..
13. Jag har lärt mig att tänka på Milton med ett leende istället för med bara tårar, men saknaden (att aldrig mer träffa han) gör att jag kan gråta.
14. Jag sover med en stor Tshirt och en kudde mellan benen, bara för att slippa känna "hud mot hud", hatar känna mina egna ben mot varann då jag ska sova som klibbar i varann och känns hårda!
15. Jag lever med daglig oro, stress och saknad. Oro om allt man kan oroa sig för! Stress inför allt som borde fixas, saknad av alla som gått bort och alla man tappat kontakt med.
16. Jag kan inte se skräckfilmer, blev skadad för livet av "The ring 1&2". Ser den där flickan framför mig då det är mörkt.. Även fast det gått flera år.. Samma sak med pojken från "The grudge".
17. Efter Miltons bortgång har jag börjat tro på änglar/andar ännu mer, tror starkt på att han finns med mig på något sätt. Kan även tro att han kommer leva vidare genom sitt småsyskon (att han kommer tillbaka) eller att han kommer vara dess skyddsängel.. Men det vet man aldrig..
18. Jag har helt värdelös och suddig syn
19. Jag är expert på att bli kissnödig då jag just målat naglarna.
20. Jag pratar ofta högt för mig själv "Jag ska nog ta och diska, Jaa jo de gör jag!" swn kan ja nynna högt och säga högt till mig själv "Vafan pratar jag högt för! Vad knäpp jag är!" skrattar till och blir tyst.. Händer väldigt ofta att jag gör så.. Pratar högt och säger åt mig själv högt..

Nåja nu ska jag kolla om jag hittar nå på tvn och sedan sova :)

Av Sandra - 5 januari 2014 14:34

Jag är nervös inför hockeyn, hoppas på ett JVM guld, men matchen ska spelas innan det är taget..

Är nu även riktigt nervös inför onsdag, har vetat i ca.14v nu att det KAN bli snitt på mig och smält det rätt bra, nästan ställt in mig på det! Men nu då de bara är 3dagar kvar till vi får slutgiltigt besked så blir man nervös..
Nåja de ska nog gå bra! Huvudsaken är ju att jag får ut den lilla på något sätt och att den mår bra.

Jag har nyss startat en tvätt och en diskmaskin.. Behöver dammsuga också, men tar nog friskluft först med hunden!

Ha de bäst!

Denna bild beskriver min "komplikation" för er som inte vet vad föreliggande moderkaka är. Hoppas den där kakan flyttat upp så bebis kan komma ut! <3

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards