Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 14 mars 2014

Inbillar jag mig?

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglarna.. De går av ändå! Men inte nu, nu är dom som ogräs och nu vill ja inte ha naglar! Råkar jag stöta minsta lilla med en nagel på Kimberlys kropp då jag byter blöja eller kläder får jag dåligt samvete och kollar om de blev nå märke.. Så klipper ner dom helt istället..

Nåja hon har haft ont i magen sedan söndag och skrikit och gråtit då hon försökt knösa ut en prutt.. Men igår efm har de varit mkt bättre! Hon har ju fått ut bajs, massa bajs så ingen förstoppning.. Mer som att de gjort ont och "trycka på". Har gett magdroppar och fått ha henne mycket i famnen. Man känner sig så hjälplös då man inte kan göra så mycket =/
Hon går iaf upp i vikt som hon ska och de är skönt att min mjölk räcker. I måndags var vi på bvc och hon hade gått upp 360gram på 7dagar! "Fin viktuppgång sa hon på bvc". Det känns bra i mammahjärtat.

Igår fick hon bada och de gilla hon och sprattla med benen och sträckte ut hela kroppen :)

Inatt vakna hon vid 03 och åt, då brukar hon somna om sen direkt på nätterna (inte alltid på dagarna men på nätterna som tur är) men inatt fick hon hicka och blev superpigg och jollra, hicka och tittade runt med utspärrade ögon som lyste av bus.. Så fick lämna sovrummet en timma och gå upp i soffan och vänta på att hon skulle bli trött och sova igen (vid 04:20)! Sen 05 ringde gubbens larm och då vakna vi igen.. Men somna ganska fort och klev upp 08. Idag är de ju fredag vilket innebär att sambon slutar redan kl.15 Så skönt att hjälpas åt med middagen på fredagar och den där timman han slutar tidigare gör så mycket! :) Känns som att man får mkt mer tid ihop och dessutom då han inte har träning på eftermiddan :)

Nåja, hunden fyllde 7år i onsdags! Vart tar tiden vägen!? Hon var ju nyss en liten valp! Tur att hon ännu är som då hon var 3-4år i kropp och sinne. Det ger mig hopp om många år till tillsammans.

Nu är det storm ute, som de varit flera dagar nu! Skulle vilja ta promenader men vill inte ta ut tösen i sån storm! Framförallt inte då hon varit snorig sedan födseln, men nu är de också betydligt bättre! Inte behövt nässugen på 1,5vecka pga av det men lite kan de "pysa" till i lillnäsan men inte så farligt.


Vi hade fått tid till en ortoped på tisdag i sunderbyn. Men jag ringde just och avboka den för hon har inga "problem" nå mer.. Det var så att hon hade legat trångt med högerfot i magen så den var som lite upptryckt mot smalbenet hennes. Men de såg dom hade rätat ut sig redan då hon var ett dygn på Bb. Och nu är den "platt/rak" som normalt :) Så på tisdag ska vi på "babykalas" på bvc/familjens hus istället för ortopeden ;) Mycket roligare!

Idag ska vi åka till min pappa efter vi ätit och hälsa på :) Kimbely har aldrig varit hwm till "moffa" än och blev 3veckor igår så är på tiden ;)
Nej nu ska jag göra mig nå havregröt så man orkar med dagen medan hon sover får jag passa på! Då jag duschade fick hon ligga i babysittern på toagolvet och joxa på :) Så även en dusch har man fått!

Våra 8kattungar har nu fått en större låda eller lekhage kan man nu kalla de.. De blev 2v igår och är mer busiga och livliga med varann :)

Ha en fin dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Av Sandra - 5 mars 2014 19:19

..Har guld i mun.. Haha, nåja tänkte skriva ett litet inlägg idag iaf. Vi har haft besök här idag av kimberlys faster med sambo, styvfarmor och lill farbror. Hennes farbror stanna här och ska sova över, han är bara 1år äldre än Melwin (7år) så de h...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards