Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

39, 145,32..

Av Sandra - 22 januari 2014 08:47

Japp då var vi där.. 39dagar till BF (nu börjar ja bli "tjatig" men då man är nere på 30talet dagar kvar känns de plötsligt så nära! 30dagar e ju bara en månad!!(SÅ känns det). Var hos min BM igår, mitt järnvärde har ökat igen (127), de var skönt! Mitt SF mått (livmodernsstorlek) var 32cm och bebis hjärtljud har gått från 147 till 145slag/min. Huvudet är neråt så ska slippa vändning, dock inte fixerat (nerkilat) än. Bebis var lika envis och vild som vanligt då BM klämde, kände och lyssna ;) Hon fick hålla fast bebis för att få lyssna ordentligt och inte utan protester! Då ja va hos BM tog jag upp om vaccinet, hon sa att hon rekomenderar att man tar det som gravid o att gravkda har lungkapacitet på bara 60% (inte konstigt jag flåsar för minsta lilla) och får man influensan på det kan man hamna i respirator! Och de vill man INTE ha då man snart ska föda! Så bokade tid igår och fick en tid för sprutan i efm. Ska även skydda bebis mot influensan då h*n kommer ut :) Många är skeptiska mot vaccin som gravida men är ju inte för skoj skull de är gratis för just gravida och pensionärer då de är viktigaste målgrupperna! :p

Nåja igår efm kom pappa hit med sin gamla spjälsäng! Vilket betyder att den är 53år gammal, så började dammtorka och smörja in den direkt och kunde inte låta bli att bädda i den också! Nu ska ja bara fixa dit en fotölj som ja kan amma i, en matta, ny lampa och sänghimmel.. Även vägghyllor då jag vill hålla golvytorna tomma så h*n inte når att slita ut allt sen ;) Men blev jättenöjd med sängen, den var blek och torr i träet men blev som ny efter lite kärlek ;) Sen är spjälorna bara som en ram man kan lyfta ur sen då de ej behövs och sängen är "växasäng" så kan dra ut den längre då de behövs ;) Och tycker de är riktigt smart då man kan fälla ner ena grinden! Sjukt nöjd tjej!

Inatt har ja fått fundera på om jag sovit eller legat vaken då jag klivit upp för toabesök.. Jag vet inte om ja sovit eller legat vaken men känner mig riktigt trött! Vet att ja sovit lite iaf då jag drömt en dröm.. Drömde att vi fick en flicka, men att det var Milton som "återfötts" :O De var helt sjukt och bebisen såg ut som honom fast utan "snilli" såklart.. Vaknade kallsvettig och förvirrad.. Ingen kan ersätta min gosse och vet att han aldrig "kommer tillbaka". Men vet att han finns, med mig, inom mig förevigt.

Legat vaken i sängen från 06 till 08 då ja bestämde mig för att ge upp försöket om att försöka somna om.. Men känns som att jag sovit 1-2timmar bara. Nu har ja druckit te och ätit rostade mackor med ost och kollar på nyhetsmorgon.

De var vad jag hade att säga! Tack för mig :)

 
 
Ingen bild

Medmänniska

22 januari 2014 09:30

Åh precis en sådan säng har jag haft till mina barn. Hur charmig som helst! :)
Nu är det nära för er :) Tror ni får en liten flicka när du drömt det :)
Kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards