Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Sandra - 4 januari 2014 16:30

Drar tummen ur arslet och åker på IKEA med pappa om en stund! Ska köpa skötbord på rea ord.pris 699:- NU 299:- Och har dessutom personalrabatt och fick babybidrag som täcker kostnaden av svärmor och svärfar ;) Får se om de blir nå annat smått, kanske en sovpåse :)

Sen ska jag ta me mina babysaker från pappa.. Badbaljan, skötbädden+överdragen, kisskydd till madrassen, lite kläder, andningslarmet osv..
Babysittern, barnvagnen, hårdliften och babyskyddet är i lägenheten så får ta de nån annan dag då den ska tömmas o städas. Det vi har här är egentligen bara alla kläder och blöjor :O

Ska även kika på själsängen som är hos pappa, som han hade då han var bebis för 53år sedan! Kan hända att jag målar den, men tror den får vara mörkbrun då babyrummet har brunt/retro :)

Nåja nu dra mot sangis (pappa) sen ikea, hem till pappa o sen åka med min svåger hem till huset igen :)

Ha de bra!

Av Sandra - 4 januari 2014 00:04

Idag har varit en såndär dag då jag bara velat ligga i mörkret och bara grubbla, tänka, gråta, sakna, känna oro, stress, press osv allt jobbigt och negativt jaa helt enkelt patetiskt! SÅDAN dag har jag haft! Eller inte velat känna allt de där, men tror jag behövde den där stunden för mig själv och få tycka synd om mig själv och inte bara ha den där "fasaden" eller låtsas som att inget gnager mig inombords!

Nåja, efter jag samlat mig lagade jag hemmagjord kebatallrik, det var riktigt gott! Sen anisbröd som svärmor bakat och efter det lite choklad, winegum och popcorn till fångarna på fortet. Nu myser man i soffan med katterna och busen i magen. Sambon är på sista "ölkvällen" sen blir det spiknyktert, man vet ju aldrig när de är dags! :)

Såg ett klipp idag om förtidigt födda, usch så jobbigt! Min första oro var ju att inte kunna bli gravid efter mina äggledar och livmodersinflammationer och ärrbildningar (kan ge utomhavandeskap).. Nästa var missfall (vilket man fått) nästa är förtidigt född, medfödda fel/missbildningar/sjukdomar, Nästa är akut snitt, (vilket kan hända mig om inte moderkakan flyttat sig) och nästa PSD (som man också vart med om) Sedan oron om hur man blir som mamma.. Att ha ansvar över en annan hjälplös människa.. Har haft djur så länge jag kan minnas på helt eget ansvar, ansvarslös är jag INTE men man är ju ändå orolig! Ååååh oron äter upp mig!!

Nåja nu ska jag sluta skriva, ska ta på mig broddarna och gå en sväng med hunden! Sedan får det bli boken tills man somnar (somnat vid 02 i närmare 2v. nu)

Godnatt!

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards