Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Alla inlägg under november 2012

Av Sandra - 21 november 2012 16:17

Tillsammans är vi starka, vår kärlek är stark och tillsammans är vi oslagbara och obrytbara! Det kommer alltid finnas skitsnackare men jag kan säga att jag verkligen inte förtjänar det! Och ni svartsjuka människor som vill förstöra.. Till er kan ja säga att ni inte har lyckats eller kommer göra det heller! Vi är starkare än så! ;)

Annars så gör ja inte mycket för tillfället, ska värma mat spagetti och köttfärssås som jag gjorde igår :) Har kommit in från en 50minuters promenad med hunden nyss..

Var i förrgår till VC har nu utvecklat eksem för första gången i mitt liv.. så har fått kortison att smörja med.. Men som tur och konstigt nog är så kliar de inte! Har två torra röda fläckar som flagnar lite.. Men inge fint o ha de så hoppas de försvinner fort! Är less att allt skit ska avlösas av annat..

Saknaden efter min Milton finns hela tiden, varje gång ja ser en bebis, en gravid, en barnvagn, varje gång ja ser ner i min famn o han inte finns där, varje gång jag ska sova o jag inte kan natta min gosse mm. Älskar dig! <3

Ha de bra!
P.S Älskar dig min fina Tommy <3

Av Sandra - 6 november 2012 21:23

Detta år har jag haft sjukor jag aldrig förr haft:

- Äggledarinflammation

- Livmodersinflammation

- Urinvägsinflammation

- Barnasängsfeber

- Scharlakansfeber

- Parvovirus


Nu hoppas jag på att få vara frisk! och "bara" ha vanliga influensor! 

Av Sandra - 6 november 2012 20:55

Fick samtal igår, de hade undersökt fostret för att undersöka om det kunde finnas någon anledning till mitt missfall. Det fanns en anledning, vilket de mycket sällan gör då man förlorar ett barn kring v.12 Det hade smittats av Parvovirus av mig.. O vafan e de? E inte de typ en katt/hundsjukdom.. Nee tydligen finns de hos människor främst hos barn "femte sjukan". Det rubbar pproduktionen av röda blodkroppar och kan bidra med blodbrist (anemi) vilket mitt foster avlidit av. Men chansen att ett foster ska bli smittad av de av mamman är 1 av 3, och att mamman har de är inte heller stor chans då de är främst barn som smittas, sedan man haft den sjukan blir man immun! Och kan inte få den igen. Man får inga märkvärdiga symptom, kan vara feber o ledvärk hos vuxna. Hos barn kan man få rosiga/torra kinder och feber. 


Och att få höra att jag haft det kom som en chock! Vad är oddsen liksom!? Inte märkt något, och sen att fostret skulle avlida var inte heller stor risk. Men var faktiskt skönt att denna gång få en ANLEDNING! och de hade kunnat upptäckas med blodprov och fostervattenprov. Men finns inga medeciner mot det heller.. Hade mitt foster överlevt hade den haft större risk för förstorat hjärta eller blodsjukdomar! Så jag är ändå "tacksam". 


Kan tycka att de e konstigt att just jag skulle få Parvo just under min graviditet och att jag inte haft de som barn? Var förresten min andra barnsjukdom för i år som man bara kan ha EN gång i livet (oftast som barn) Hade ju Scharlakansfeber i våras. Men då man inte är på topp är man mer mottaglig för sjukdomar och virus. 


Idag var jag hos Barnmorskan och hämtade ut p-piller, är verkligen inte redo att försöka igen redan efter två förlorade barn detta år! Men den dagen jag känner mig redo slutar jag äta dom, vill ju ha barn men vill inte känna mig livrädd då jag ser ett "plus". Vill vara psykiskt redo, och min kropp måste också läka! 


Har förresten hämtat två kissebebisar i lördags! Jätte söta "humör-upplyftare"! :) 


- Och nu kan de bara bli bättre! Längtar till nästa år och få börja på ett nytt och förhoppningsvis bättre år än detta varit! 


Nu tackar jag för mig! 

Av Sandra - 2 november 2012 18:31

Jag bar dig 9månader, fick hålla dig 2dagar och imorgon har det nu gått 9månader sedan jag fick hålla dig för första gången.. Och på måndag har det gått 9månader sedan jag höll dig för sista gången.. 


Var till graven idag och tände ett ljus, det var jätte vackert på kyrkogården med alla ljus som var tända vid alla gravar. Jag hälsade även på vid min farmor och farfars grav.

Nu är de Halloween/allhelgona osv..

Då ska man tänka extra mycket på de som inte längre finns hos oss. Men jag tänker på det varje dag! <3 


Har inte mycket mer att skriva. 


Extra stort Vila i frid till er:

Min son Milton

"Tvillingsyrran" Heddy (en hund som jag växte upp med som även var född exakt samma datum som mig)

Marcus (min närmsta barndomsvän som dog då jag var ca.7år, min första begravning)

Farmor (som bodde på samma gård som oss under uppväxten, så hon stod mig väldigt nära) 

Farfar (som jag aldrig hann träffa, han avled ca ett halvår innan jag föddes) 

Axel (Min häst som blev överkörd hösten -06 han var min ögonsten)

Morfar (världens bästa morfar!)


Saknar er alla! <3


Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards