Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Livet..

Av Sandra - 26 februari 2014 20:24

  Känns mer betydelsefullt nu när Kimberly kommit. Man känner att man har något att vakna till, någon som behöver mig mer än allt annat.

Vi har börjat kalla henne för "Kimby" eller jaa de va sambon som börja kalla henne det :)

Igår var jag kimby och candi (hunden) på en riktigt härlig vårsolspromenad synd bara att de ska vara så himla slaskigt men på gåvägen var de isbana, vilket var bättre än slask och jag hade tänkt till och hade mina isbroddar. Sen typ 2timmar senare kunde jag knappt röra mig!! Kunde inte vända mig i sängen eller böja mig och lyfta upp Kimberly! Gjorde så himla ont! Foglossning antar jag som kändes extra då man rörde sig mer än på flera månader.. Idag har de avtagit som tur är.

Jag känner.mig lite som en ko nu haha, brösten droppar och läker och känns sprängande fulla.. Mjölken har runnit till och hon är duktig att amma, men nu är mina vårtor ömma så har fått.mjölka ut för hand och flaskmata idag och smort in vårtorna med nån specialsalva hoppas de känns bättre imorn. Huvudsaken är att hon får min bröstmjölk iaf då den är så viktig men jag får så rackarns ont emellanåt =/

Idag var gubben och handla en antikolik flaska avsedd för bröstmjölk, han köpte även en klänning och leggings till gumman och mindre tuttar medan jag och Kimby mös på hemma :) Han tycker också att de är så kul att få köpa "flickigt" ;)
Sedan kom."faster" Ida och mös en stund.
Nu har Kimby badat för andra gången i sitt liv och det gick jättebra, första badet på BB gilla hon inte men idag var de roligare nu är hon helt utslagen här i soffan med sin mössa och pyjamas under filten :)

Nu ska jag ta kvällsfika och fortsätta myset med sambo och dotter! <3


 
 
Sara

Sara

27 februari 2014 19:42

Åhhh lilla sötnosen!

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards