Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Dagen efter igår, dagen före imorgon..

Av Sandra - 26 september 2013 09:28

Idag är det den dagen, och den kallas för torsdag så snart har även denna vecka gått!

Igår var jag till min mormor, där jag fick mjölk och bulla ;) Sedan då min gubbe slutade jobbet åkte vi runt och kollade efter blommor och "pynt" till gravarna, hans farfars grav och sonen min Miltons grav. Sedan planterade vi, och det blev fint, eller finare än det varit nu ett tag, men vi ska fixa där mer här nån dag med granris och sånt, tommys farfar bör också få sig en lykta. Men man mår mycket bättre efter att man har varit till graven, man känner sig lättare och som att man gör något viktigt och som betyder väldigt mycket :)  

Några av Miltons "sommarblommor" verkade må finfint än, så lät dom vara.


 


Efter vi planterat så åkte vi och köpte/hämtade andningslarmet jag skulle ha hämtat förra veckan, men det blev ej av, så hämtade det igår istället! Fick prova det på plats, och jag känner mig redan lite lugnare inför bebis ankomst!

 

Imorgon är det exakt ett år sedan (27/9) som jag hade mitt Rutinultraljud, och fick se ett hjärta som stod still och en orörlig bebis på skärmen, ett år sedan jag fick bryta ihop och det ofattbara hade skett.. Ett år sedan jag var tvungen att ta ett piller för att förbereda en abort med ett önskat barn. På lördag är det ett år sedan jag åkte in till sunderbyn och gjorde aborten, det ligger på plats 2 av det värsta saker jag varit med om.. Milton är på första platsen.

Nåja denna gång ska ALLT gå bättre, har RUL på Måndag, och jag är mer förväntansfull än rädd denna gång, sköööönt!


Annars händer inte så mycket just nu, jag och gubben har gjort om här i huset lite, i vardagsrummet har vi renast bort gamla möbler och tagit in mer "moderna" våra egna möbler. Blev genast fräschare, ljusare och finare, men vi har kvar att fixa där än, en till bokhylla ska ut, ett glasskåp ska in osv..

Sedan blir det att börja med barnkammaren så man får in skötbord, nån amningsfotölj, spjälsäng, babygym osv :)

Är dock osäker på om jag vill ha spjälsängen i barnkammaren eller vårt sovrum.. Har jag inte den i vårt sovrum så har jag tänkt ha en babyvakt, men jag tänker absolut inte samsova! Kan inte göra det heller då jag ska ha andningslarm. Skulle inte kunna leva med mig själv om jag råkar kasta täcket över bebis ansikte, eller lägga ett ben över, om bebis ramlar i golvet osv.. Nej egen spjälsäng får det vara från början!


Nåja, nu ska jag söka energi för att borsta hunden och dammsuga.

Hörs!

 


 
 
Ingen bild

sara

2 december 2013 12:36

Jag hoppas verkligen med hela mitt hjärta att det går bra för dig denna gången å att du slipper uppleva samma sak igen. @-}--

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards