Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

V.17 tror jag..

Av Sandra - 11 september 2013 14:03

Gick väl in i vecka 17 idag, ungefär iaf enligt första UL så är det så, men har ju mitt andra UL imorgon.. Det var det första jag tänkte på då jag vakna "IMORGON ÄR UL!!" Där träder rädslan in samtidigt som man är förväntansfull, visst jag har inte blödit, har inga "konstiga" smärtor i magen, haft lite foglossning i bäckenet, magen växer som den ska osv.. MEN har ju vart med om detta en gång förr, allt såg bra ut/verkade bra, men visade sig vara åt helvete.. Detta är då inte mitt RUTINultraljud, utan ett jag bokat in endast för att få se om babyn lever, men är allt utvecklat så man kan se allt man gör på RUL så gör det inget!


Känner att jag inte kommer våga kolla på skärmen innan läkaren eller tommy säger att bebisen rör sig och att hjärtat slår. Den 28e denna månad har det gått ett år sedan jag låg där och tittade på skärmen med förhoppningar att få se min bebis, men som visade sig inte leva längre.. Den bebisen SKULLE ha vart 7månader nu, så man har orsaker till sin rädsla även fast allt verkar okej.


 Hoppas verkligen att allt är som det ska imorgon, det måste det vara! Men jag är beredd på det värsta, kommer inte bära smink, ifall att.. Önskar bara man kunde njuta och slappna av, det är ju inte bra att leva med oro. Men jag lovar att om allt är som det ska imorn så ska jag släppa allt och blicka framåt, njuta och slappna av. Vill gärna också ta reda på kön om det går att se, beroende på hur bebis ligger. Inte för att det spelar någon roll vad det är så länge det lever och är friskt, men vill kunna beställa barnvagn med "rätt" färger, vill kunna köpa flickiga kläder om det är tjej (har ju bara pojkkläder då jag visste att Milton var en gosse), vill kunna köpa babygym utifrån vad det är osv.. Vill även kunna inreda barnkammaren "rätt", spåna på namn.. Inte för att jag skulle älska mitt barn mer eller mindre beroende på kön! Vet att många är emot att ta reda på kön, "Det SKA vara en överraskning!" "Man får mer styrka och vilja att få ut sitt barn då man inte vet vad det är för krabat där inne", Jag har redan vart med om en förlossning och vilja och styrka har man ändå! Och de är mer "spännade då man inte vet", det är det ju ändå, ingen vet hur bebben ser ut, kommer likna eller vara... Nåja över till annat ämne..


Igår var jag till tandläkaren, hon polerade mina tänder och skrapade tandsten, hon ville inte röntga mina tänder för att det KAN skada barnet i magen, så istället koncentrerade vi oss bara på att tänderna ska se vita, blanka och fina ut :) Hon blev jätte lycklig då jag berätta att jag var gravid igen, hon skulle hålla tummarna att då jag är tillbaka där till våren ska jag ha med mig en bebis.. Blir tredje våren i rad nu som hon väntar på att få se mig komma med en bebis.. Och även tredje gången hon fått skjuta på min röntgen pga graviditet. Hon började nästan gråta då hon såg min tatuering "-ÅH gud så fint litet handavtryck! är det gossen dins? åh vad känslig jag blir, nästan så jag får gråta, så fint att ha det alltid med dig vid hjärtat! ååh måste dricka lite vatten..."

Jag höll på att somna då hon höll på att slipa och polera i mina tänder, var rätt skönt :)


Efteråt gick jag över till mormor, inte vart till henne på jätte länge. Som vanligt bjöd hon på massa fika och frukt. Sedan åkte man hem och tog det lugnt.


Igår var det 9år sedan min morfar gick bort, han gick bort i skogen på älgjakten i hjärtattack. När jag tänker på honom nu ser han likadan ut, med grön jacka, mjukisbyxor, polisonger, gummistövlar och en doft av snus, stövare och skog.. Men nu är han i himlens skogar, vet att han är med min son där uppe. Milton som skulle ha vart hela 1år och 7månader nu. Förevigt älskade och saknade ! <3


Nu har jag inte mycket mer att skriva, var kanske inget "kul" inlägg, men man har sina mer känsliga dagar, då man vill "ventilera sig".


Ha de bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards