Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

2013

Av Sandra - 30 december 2013 17:44

Snart är detta år över.. Har varit ett händelserikt år för mig.. Året började med att jag "insåg" att jag inte var mig själv längre, jag insåg att jag nått botten och sökte hjälp utan att tro på att något kunde hjälpa mig att gå igenom allt. Under 2012 hade jag ju förlorat 2bebisar, min lägenhet och sambo. Flyttade till pappa och ville varje dag ge upp. Då jag sökte hjälp var det de bästa jag kunde göra och jag är samtidigt glad över att jag väntade med hjälpen nästan 1år efter miltons bortgång. För jag var redo att prata om allt, att öppna mig utan att bryta ihop. Jag fick träffa psykolog 2ggr/vecka i 3månader, som minskades till 1gång/vecka undertiden jag gick på antidepressiva, jag sjukskrevs och kände att jag kom tillbaka till mig själv. Jag och Tommy kunde hitta tillbaka, starkare och kärare än förr. Fick i julklapp en tatuering av tommy som jag brukade den 3/2-13 på Miltons 1årsdag, då jag fick hans handavtryck vid hjärtat! Behandligen min pågick i 6månader sedan var jag gravid (29juni plussade jag), jag trappade ner på medecinen för att helt sluta med den.

Sommaren var jättebra, var många dagar med fiske, sol, kubb och grillning. Jag jobbade ingenting, då jag inte orkade psykiskt med stressen och pressen. Vi bodde hos min far i huset, vilket var riktigt skönt på alla sätt. I oktober flyttade vi tillbaka till lägenheten varför vi gjorde det vill jag ej gå in på men det fanns ett skäl, fanns någon/några som tyckte att vi inte skulle bo där (inte min far!). Nu före jul flyttade vi i hus som vi får hyra! Fick lite panik om vi ska måsta bo i en liten tvåa med en 6åring, en bebis, en hund och 2katter så var riktig lättnad att få hus!

Jag har fått sjukskrivning under graviditeten också pga depression, i början var man bara lycklig över att bli med barn. Men sedan kom oron som ett blixtnedslag, och jag var rädd HELA tiden att förlora en tredje bebis. Många försökte lugna mig med att de är tredje gången gillt och att nu är det min tur.. Inget jag tog åt mig av, ville bara få börja känna min bebis. Jag gjorde mitt första UL v.10+6, sedan v.15+2 och sen RUL 19+0. Fick även rättigheten att göra UL på "drop in" om jag var orolig. Vilket jag ej utnyttjat, förutom det i v.15+2 då innan man kunde känna bebisen.. På RUL såg man att moderkakan låg i vägen och att ett snitt kan bli aktuellt.. Vilket jag än väntar på att få veta, nästa onsdag får jag mitt nästa UL och då ska vi se om det blir snitt eller ej. Oron har minskat nu, oron för graviditeten.. Men inte oron efter förlossningen då jag än vet att det finns chanser att förlora friskt barn.. Så kommer nog bli en överbeskyddande mamma som ständigt kommer kolla andan osv.. Är bla därför jag köpt andningslarm också. För att ha en chans vid andningsuppehåll att rädda bebisen och för att känna sig lite tryggare.

Mycket mer än så har jag inte att skriva om året.
Depression, våga söka hjälp, hitta tillbaka, kämpa, inte ge upp, äkta kärlek, flytt, glädje, saknad, oro och lycka kan sammanfatta året 2013 i korthet.

Har höga förhoppningar på 2014, om att allt ska gå bra med bebisen, att vi slipper komplikationer, att vi får en fin sommar och får fylla hela året med lyckliga minnen men saknaden efter Milton kommer vara fortsatt stor, hade velat ha han här och få se han leka med sitt småsyskon. Vill se hur lika de blir, ska göra ett bildkollage av denna bebis också från BB och hänga nära Miltons kollagetavla.

Önskar er andra ett toppen år! Tack för.mig, ses nästa år!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards