Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Julen är passerad

Av Sandra - 27 december 2013 15:45

Julen har nu varit och jag har haft en riktigt bra jul! På julafton kom pappa hit en sväng och lämna paket och surra innan han åkte vidare.. Sedan gjorde jag mig iordning och huset fylldes allt eftersom, jag fixade ägghalvorna och potatisen.. Svärmor kom med en massa mat hon fixat, svägerskan och hennes sambo kom också med en del av maten det var skönt att man kunde dela upp maten och "arbetet" :) Maten var god, efteråt kändes det som att jag skulle kunna rulla fram! Vi var 8stycken runt bordet, efter maten öppna vi paket, vi fick sällskapsspel, toastjärn, "babysakerbidrag" och nu ska vi spara ihop till en gemensam resa nästa år ;) Sedan drog vi fram sällskapsspelen och det lockade fram massor av skratt! Fick skratta så jag fick tårar och ont i magen, var så himla kul och framförallt trevligt att sitta med alla och spela :) Sedan åkte alla hem och jag och gubben avrundade med en film i soffan.

På juldagen fick vi Melwin, och då var det även hans 6årsdag! Så hade hade massa julklappar och presenter under granen att öppna, han blev jätte nöjd! Sedan kom min vän Nadja och hennes kille förbi för att se hur vi bor och för att ge mig presenter innan de skulle åka söderut igen.. Så nu dröjer det till sommaren innan vi ses igen och då är vi båda mammor ;) Av dom fick jag massa babysaker, snuttefilt, haklappar, babysked/gaffel, body, blöjor och även nagellack och en smyckesask! Allt var verkligen superfint! <3
Sedan var det kalasande för Melwin, legobygge, leka med allt nytt, släkt som kom och grattade honom mm..

Igår var det annandagen, då åkte vi till stan för att se om vi kunde hitta något på rean, men nääe, jag ids inte köpa ett enda plagg innan bebben är ute (om ca.65dar) så för min del fick de vara.. Melwin hitta nå leksaksvapen och gubben hitta inte heller nå.. Vi hyrde filmer och tog hem pizza istället :)

Idag är det kalasande här igen då gubbens lillebror fyller 21år idag. Och han bor med oss för tillfället, så jag, gubben o Melwin åkte in till stan medan han sov och fixa kort och tårta.

Nå nu har jag inte mer att berätta, är i v.31 och har 65dagar till BF, känner bebisens puffar dagligen, dock inte sparkar, känner små händer som rör sig nere i magen och kittlar mig :) Men nu är bebisen för stor för att få kraft till sparkar och slag :) ca.41cm lång, Milton var 47cm och 3220gram så får se om denna krabat blir i hans storlek :)

Hade en toppenjul, Tack till alla inblandade!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards