Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Fredag 13

Av Sandra - 13 december 2013 20:58

Inte bloggat på ett tag nu heller.. Förstår inte varför ja alltid tar uppehåll från skrivandet.. Vad har hänt? Ja som jag skrev sist var ena katten Nala på tjocken.. Hon fick dödfödda bebisar, nr.1 och 2.. 3:an levde och 4:an var också död.. Stackaren.. Fick va med henne hela förlossningen och hjälpa henne med krystandet genom att ge mottryck i bakbenen och hålla henne lugn och trygg. Gav mig många tankar om då jag fick ut ett dött foster, då jag var på förlossning och hade värkar.. Och lyckan att få en frisk bebis.. Men lyckan varade ej länge... Bebisen nr.3 som levde fick vara med i denna värld i 2dagar, fann den död på morgonen (precis som min milton).. Så det fick riva upp lite sår i mig.. Även rädsla.
Har tyckt så himla synd om Nala nu =/

Nåja, vad mer? Joo vi har flyttat i villa! Som vi nu hyr. Så underbart :D Jag o gubben har nu ett sovrum (lyx) vi har ju bott i en tvåa så pojken har haft rummet.. En säng fick vi igår! (har bott i bäddsoffan sen i somras) så vi har sovit gott inatt! Finns även gott om plats i huset för djuren, melwin att leka och för en bebis att växa på :) Så den saken känns toppen!

Igår var jag hos BM, är nu i v.29 (28+4) bebis var pigg och sprallig som vaanligt ;) lillbuuusfrö.. Hjärtljudet var 148 och sf mått 27cm. Vuxit 3cm på 3v. Allt var iaf toppenbra! Förutom mitt järnvärde som sjunkit än mer.. Måste vara mer noga med kapslarna. Jag har ju känt mig EXTREMT trött så.. Efter BM var jag till läkaren, blev sjukskriven 5veckor till.. Sen var ja och passade på att köpa julklappar till min älskade ;) Köpte även LÄPPSTIFT, aldrig hänt förr..

Idag var de lucia, ätit en lussekatt iaf, men inte sett nå luciatåg.. Melwins 6års hade inget så han har vart hemma med mig idag. Nu kollar vi harry potter sen sova men tror han somnar före det. Gubben min är på julbord så vi har fått ha fredagsmys utan han :)

Nästa vecka på onsdag ska jag förbi jobbet, sen är det BABYSHOWER! :D för min vän Nadja, som kommit upp från huvudstaden över jul! Så kul att hon också ska ha bebis och dessutom en babyshower ;D Inte träffat henne på mååååånader så ska bli kul <3

Nåja nu är jag trött!Tack o godnatt.

 
 
Ingen bild

Evelina

13 december 2013 22:29

Kul att höra från dig igen, har följt din blogg ett tag.. Stackars liten kisse.. Förstår att det väcker en del tankar hos dig.. Måste vara tuft.. min lilla slutade andas när hon var ett par dagar, vart blå men som väl var så upptäckte jag det och fick igång henne igen.. Var inte människa på länge efter det.. Men som väl är händer det väl inte alltför ofta.. Håller tummarna för er, denna gång kommer det att gå bra!! Hoppas du kan njuta lite av din graviditet.. Du verkar stark!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards