Gravid & mor till 2 änglar i himlen

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Nattinlägg

Av Sandra - 30 december 2012 00:19

Ska ta och berätta lite om julen, senast då jag skrev hade jag ju inga planer om julen.. Men den började med att man vakna upp hos pappa. Sen åkte man hem och fixa sig, gick över till min broder för att ge min brorsdotter sin julklapp hon var mycket fastersjuk och skulle hålla hand och visa en massa saker hon fått. Det var det bästa med julen hennes glädje över alla saker och lyckan då jag var där! Fick även bästa julklappen av henne ett inramat foto på henne, en puss och en kram innan jag gick hem igen. Kvällen avslutades med massa mys hemma!
Men tankarna var mycket hos Milton, förra julen var han i magen och nu skulle han ha varit här.. Men de blir inte alltid som man vill eller tänkt sig. Det har jag lärt mig detta år. Ta inget för givet, ta vara på alla som finns omkring en dag kan det vara försent att visa uppskattning och kärlek, inget varar förevigtoch hur svårt det än känns så måste man gå vidare och se framåt även om det känns meningslöst! Och allt händer inte av en anledning!

Nu längtar jag mest efter att få börja ett nytt år! Men nya tag, med mycket mer glädje och lycka än detta år fört med sig. Detta år har vart ett riktigt olyckligt otursår, där motgång på motgång överlappat varandra.. I mitt fall har man inte kunnat säga efter regn kommer solsken.. Väntat på det där solskenet sedan 5februari då Milton rycktes ifrån mig. Visst det kom i maj då jag var gravid igen men jag kan ärligt säga att jag aldrig vågade tro att de skulle gå bra då heller.. Men det "solskenet" av hopp om lycka slocknade återigen den 28September på UL då man såg att de var dött..
Sen sjukdomar, familjeproblem osv ovanpå allt det..

Nu får det vara nog och jag håller tummarna att allt vänder då vi får börja på nytt blad, nytt år! 13 sägs vara ett otursnummer..
Men ja hoppas verkligen inte på ett till otursår..

Hoppas ni andra också kan hålla tummarna för mig detta år, så jag kan få lycka!

Ha det bäst alla, vi hörs då det nya året börjat.
Kram /S

 
 
Ingen bild

efterregn-kommersolsken.bloggplatsen.se

30 december 2012 01:45

Hej!
Tack för att Du delar med dig av det otroligt smärtsamma Du/Ni varit med om. Jag har varit med om två missfall, och vet hur otroligt jobbigt det är att mista ett barn. Jag vill dock ge dig hopp om att det ändå kan gå vägen nästa gång. Jag vet, för idag är jag lycklig mamma till två underbara barn!
Styrkekramar och lycka till :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 juni 2014 21:53

Till min dotter är helt obeskrlivlig, hon är det bästa som finns! Och Tommy såklart, min blivande make! ;) Jag har haft en toppenhelg med mina fina och svärisarna i skärgården, med sol, båt, fiske, grillat och mys. Jag kollar brevlådan varje ...

Av Sandra - 27 maj 2014 19:54

Har helt glömt bort min blogg nästan.. Finns inte mycket tid för att blogga då man har fullt upp för det mesta.. Kimberly växer så det knakar och utvecklas för fullt. Hon är en glad "jollerbaby" som nu är 3månader! Förra tisdsgen fick hon vaccine...

Av Sandra - 19 mars 2014 21:40

Imorgon blir vår Kimby en månad! Så himla fort tiden går! Och hon växer så det knakar, dock ännu under 4kg 3950 gram igår på vägningen och nu har hon passerat 50cm! Hon var 52cm igår.. Så hon har vuxit 4cm i längd (1cm/v i snitt då) Vi var ju på ...

Av Sandra - 14 mars 2014 10:35

Eller kan de vara så att naglarna är hårdare och växer fortare nu då jag ammar? Har klippt ner dom helt och hållet 4ggr nu på 3veckor! Är dags nu igen.. Och de låter stenhårda då jag knipsar dom! Jag som alltid försökt spara och klipper aldrig naglar...

Av Sandra - 8 mars 2014 21:01

Det känns så ofattbart allt! Jag har nu mitt efterlängtade barn här i min famn! Vilken resa det varit att ta sig hit.. 2bebisar har vi bakom oss, jag kan titta på henne och tänka på Milton rätt ofta, hennes storebror och se likheter och det känns ofa...

Presentation


23år och har ett änglabarn i himlen som bara fick vara 2dagar i denna värld, och ett som gick bort i magen, Saknaden är obeskrivlig efter er! Kommer skriva av mig här på bloggen om att resa sig igen, gå vidare och kämpa med ett hjärta fullt av sorg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna! :)


Ovido - Quiz & Flashcards